alešbáry FlowerPower - PowerFlower 17-18 / 18-17

Aktuální kolekce značky “alešbáry” je plynulým pokračováním v jejich tvorbě. Navazuje na inspiraci přírodou. Jde o pocity nálady, vnímání, dojmy. Není prvoplánovým trend-setterem.

V barevné škále modelů se odvíjí prvotní emoce z kytice. Její krásy, vůně a postupného odcházení života - odstíny šedi. Volba materiálů byla stejně emoční a zdánlivě nesourodá. Od použití těch věčných jako je hedvábí, šifón a vlna, přes flitrové...až po nové variace vizkózy a technické bavlněné tkaniny.

V rámci performing artist (30.1.2018) byl styling kolekce na způsob “drsných panenek”. Silný kontrast romantiky modelů s hrubě ostříhanými, krátkými vlasy paruk na subtilních modelkách.

Doplňková řada “alešbáry jazz up” (klobouky, čelenky, tašky, sandály, pásky) jsou tentokrát také v jemných barvách ladících s modely v různých variacích.

Pokud jde o tak zvanou trendovost, považují ji alešbáry za naprostý přežitek marketingových masáží, kterým dlouhodobě podléháme. Přáli by si rozbourat tyto zažité stereotypy fashion bussinessu. Sezónost lze uvádět pouze v případě, že přidáme více vrstev oděvů v chladných měsících a v teplých naopak. Móda a odívání mají být v konečném důsledku nadčasové. Jen tak má právo na existenci. Díky v současnosti opakovanému termínu “slowfashion” má zase šanci móda a design, které přežívají napříč generacemi. Aleš Šeliga nevnímá jaro/léto nebo podzim/zimu jako stěžejní dělení kolekcí. Jak říká: “ Stačí myšlenka aniž by byla konkrétně definována.“

Ke spolupráci na doplňcích přizvali Šeligovi výrobce designových kabelek a zavazadel Prochazka Carbon Luggage. Vytvořili pro ně sandály a pásky.

Fotografie : Alena Nikitenko

Fotogalerie