BARBORA POLÁKOVÁ se ohlíží za debutem unikátním klipem k písni Krosna

 

Po klasicky hraných klipech k hitům Nafrněná a Generace připomíná Barbora Poláková svůj veleúspěšný (mj. dvě ceny Anděl 2015 v kategorii Objev a Píseň roku) eponymní debut dalším videoklipem, v němž se mísí hned několik filmových technik. Vznikl k písni Krosna pod taktovkou mladého japonského režiséra Kosuke Sugimota a produkční společnosti Eallin Prague a jakmile si jej pustíte, bude vám nadmíru jasné, že se jedná minimálně v rámci domácí scény o naprosto unikátní počin.

Ostatně podívejte se sami zde: http://y2u.be/EdTvcrWueMM

 

"Krosna je jedna z mých nejoblíbenějších písniček, proto jsem šťastná, že má svůj klip. Dotočili jsme k původní verzi, která je na desce, část písně, která vznikla spontánně při koncetrech a je teď vlastně katarzním místem, bez kterého už si to ani neumím představit" říká k samotné skladbě Poláková.

 

Co se klipu jako takového týče, režisér Kosuke Sugimoto, který patří do nové vlny mladých japonských režisérů specializujících se na animaci a její synchronizaci s hudbou (na kontě má již takřka 50 klipů ve své domovině nebo stage design a projekci pro projekt Michala Dvořáka Vivaldianno), pro jeho realizaci zvolil neotřelou kombinaci reálnými herci natočených záběrů, klasické i počítačové animace a digitální postprodukce.

 

"Postavy v klipu vycházejí z videa, kdy jsme natočili herce ve studiu a z těchto záběrů se následně vybral určitý počet obrázků, z nichž se překreslily siluety herců a dle jejich předlohy se nakonec vyřezali různé fáze na kartónový papír. Ty se potom znovu natočily snímek po snímku a vznikla tak vrstva s klasickou animací, tzv. stop motion animation. Další vrstvy pak vznikaly v počítači pomocí digitální animace. Úplně nakonec se pak natočilo video s  Barborou Polákovou, respektive její obličej. Zde jsme opět vyřezali vybrané snímky a vsadili je na její animovanou postavu," popisuje detaily náročné metody Lukáš Skalník z mezinárodní firmy Eallin Prague. Ta je mimo jiné podepsána pod klipy Cosmoshop (Kryštof), Amen (Věra Bílá a Gipsy Kings), I'm not really optimistic (Ecstasy of Saint Theresa) nebo pod kampaní k 50. výročí Amnesty International a spolupracovala také například s Hansem Zimmerem, Peterem Gabrielem nebo na Small Places Tour Wyclefa Jeana.

 

Klip k písni Krosna, ale není jedinou novinkou z tábora Barbory Polákové. Jak populární zpěvačka a herečka podotýká, pozvolna začíná vznikat materiál na její druhé album, který dává dohromady na soustředěních s pianistou Davidem Hlaváčem. Zkrátka nepřijdou ale ani ti, kdo by Barboru letos rádi viděli naživo, jen příležitostí bude oproti loňskému, koncertně nabitému roku poskrovnu (seznam dosud potvrzených koncertů najdete níže nebo zde: barborapolakova.com/koncerty). 

 

"Během tohoto roku bude koncertů maximálně deset. Tak jsem si to vnitřně nastavila a nechci z toho slevit. Chci se maximálně soustředit na nové album, a protože mám dvě miminka, už by to nešlo dát dohromady," komentuje to Poláková, kterou budeme moci na podzim, konkrétně od 30. 11. moci vidět také v kině ve filmu Kvarteto, v němž ztvárnila jednu z hlavních rolí, kvůli niž se učila rok na violoncello.

 

Text a foto : SUPRAPHON