Tvůrci filmu ARVÉD využili řadu vzácných předmětů z pozůstalosti jeho hlavní postavy Jiřího Arvéda Smíchovského. Jako skutečné rekvizity posloužily například velký nástěnný portrét jeho matky, příruční oltář a fotografie.
Jiří Arvéd Smíchovský byl současně studentem teologie i satanistou, mnichem i bonvivánem, udavačem i dobrodincem, homosexuálem i manželem. Za svou výjimečnost platil obrovskou daň. Pro většinu svých současníků se stal opovrhovaným „malostranským ďáblem“. Byl ale také novodobým Faustem, toužil po vědění a po slávě, po starých knihách… především po těch hermetických a okultních. Osvojil si magickou praxi a postupně se přiklonil k černé magii. To vše se muselo ve filmu projevit i v prostředí, v kterém se film ARVÉD natáčel. Režisér Vojtěch Mašek s kameramanem Dušanem Husárem natáčeli v dekoracích z dílny architektky Niny Feriancové.
Vojtěch Mašek spolupráci s kolegy popisuje slovy: „Od začátku jsme s kameramanem Dušanem Husárem a architektkou Ninou Feriancovou shodli, že vytváříme realitu na pomezí snu, posunutou skutečnost, proto jsme vycházeli z dobových rešerší, ale vždycky jsme je záměrně pokřivili, jako příklad mě napadá Arvédova knihovna, kde je jedna z polic záměrně šikmo, to evokuje zkreslené vnímání Arvéda, který vkládá do věcí jiné významy, je takovým nespolehlivým vypravěčem.“
Režisér Vojtěch Mašek ještě doplňuje, jakou cestou se na natáčení dostaly předměty z Arvédovy pozůstalosti: „Měli jsme štěstí, pan Beneš, dědic majetku Smíchovského rodiny, byl našemu projektu nakloněn a zapůjčil nám opravdu vzácné exempláře, například malý příruční oltář, který měl Arvéd v dobách svých studii v Itálii a velký nástěnný portrét Arvédovy maminky. Tyto relikvie doplnily naše zařízení hotelu Esplanade a myslím, že pomohly vytvořit unikátní prostor.“
Film ARVÉD má v českých kinech premiéru 25. srpna 2022.
Fotografie: Kristýna Strejcovská a Maxim Stano