Konec sezóny přinesl Divadlu Studio DVA novinku- hudební hru Petera Quiltera Judy s Monikou Absolonovou v titulní roli.Na této scéně zářila už před lety coby Funny Girl, a teď se její zralost a předchozí herecká zkušenost naplno zúročily. Jako herecká i hudební interpretka bravurně zvládá přechody mezi civilnějšími a exaltovanějšími scénami, bezprostředně přechází z vážné polohy do humorné, vulgaritu servíruje s grácií, pobaví i dojme.
Komorní obsazení příběhu, režírovaného Petrem Gazdíkem, dodává inscenaci na autenticitě. Stěžejní trojici spojuje hudební branže, v níž nechybějí závislosti na intimitě a zdánlivé opoře medikamenty zapíjenými tvrdým alkoholem.
Scénografie Emila Konečného je umírněná, a především praktická. Hotelové apartmá s klavírem a velkými okny se umí rychle změnit v koncertní pódium s živým orchestrem za zády. Vynikající skladatel, aranžér a dirigent Kryštof Marek má na svědomí orchestrální aranžmá i mimořádné složení kapely. Jeho žena Sára Marková Bukovská dělala korepetice. Kostýmní návrhy Elišky Ondráčkové Lupačové jsou nerušivě střídmé v pánské sekci a elegantně okázalé v dámském šatníku.
Roli posledního, v pořadí pátého manžela herečky a zpěvačky Judy Garlandové, Mickeyho Deanse, ztvárňuje herec a hudebník Jan Nedbal. Jeho figura se drží zpátky, přesto posouvá děj směrem k návratu Judy na světla ramp. Pár zastihneme na turné v Londýně. Povahovou protiváhu Deanse- rozvážného klavíristu Anthonyho Chapmana- uvěřitelně zpodobňuje muzikálový herec a pedagog Milan Němec (hrál premiéru a alternuje ho Saša Rašilov). Letní scéna Vyšehrad přidává zážitku bonus genia loci. Kromě zvuku vlaků nejste ničím rozptylováni a soustředíte se na gejzír emocí hlavní hrdinky.
Stejný titul, tehdy pod názvem Na konci duhy, v režii Jakuba Macečka a v rámci Léta hereckých osobností, uvedlo Studio DVA před osmnácti lety. Hereckými představiteli byli Hana Maciuchová, Miroslav Mejzlík a Tomáš Petřík, alternovaný Petrem Bláhou.
Text: Dana Benešová-Trčková
Fota: archiv divadla